Tuesday, September 25, 2007

RAMALAN BILA NAK KIAMAT.....



Assalamualaikum...Mesti korang tkejutkan..neway, justbace dulu n evaluate itlater...Allahsahaja yang tahukebenarannya.Buktikebenaran Al Quran. Fenomenaini telahdisebut dalam Quran 1400 tahundahuludan 1999/2000 tahun gambar itudiambiloleh NASA.]


a) Mengikut hadith umatRasulullah akanhidup selama 1500 tahun...sekarangsudah 1439 =426 + 13 tahunhijrah...daripada ini kita ketahui kitaakanbertahan dalam masa 61 tahunlagi..Jikalau ini benar, bumi akankiamat padatahun 2066


b) Saintis telah menjumpaisebuahplanet yang lebih kecildaripada bumiyang menghala ke bumi.. Iatelahdianggarkan bahawa planet ituakanmelanggar bumi pada tahun2014. Amerikaakan cuba untuk menukarkanorbitnyadengan menembaknya dengansebuahroket... Dan saintis juga telahmenjumpai sebuah planet yangjuga akanmenghentam bumi... Iadianggarkan akanmelanggar bumi dalam masa 60tahunlagi.. Dan planet ini lebihbesardaripada bumi... Jikalau inibenar,dunia akan musnah pada tahun2065....


c) Dan dikatakan kuasa Israelakanmencapai puncaknya pada tahun2007...Dan kuasanya akan jatuh semuladalam 14tahun, iaitu tahun 2022,disebabkan olehpenurunan semula Nabi Isa... .Danhadith mengatakan bahawa NabiIsa hanyaakan hidup selama 40 tahun danduniaakan kiamat pada hari Nabi Isawafat..Jikalau ini benar dunia akankiamat padatahun 2062... Dianggarkan BumiAkanKiamat Antara Tahun 2062-2066Wallahu'alam...Semua ini telah dikaji... Danyangdipercayai paling tepat ialahhadithyang mengatakan bahawa umatRasulullahakan bertahan selama 1500tahun... Kitatelah berada di bumi iniselama 1439tahun... Cubalah anda kirakansendiri...

1 comment:

Muhammad Zulqarnain ZamZam said...

Bagaimana saudara/saudari boleh tahu bila ramalan kiamat boleh beraku...? Bukankan hanya Allah SWT sahaja yang maha mengetahui akan perkara ghaib...? Sebagaimana firman Allah SWT dalam Suratun Naml ayat 65: Katakanlah "Tiada sesiapa pun di langit dan di bumi yang mengetahui perkara ghaib melainkan Allah"

Dalam Surah Hud ayat 31 pula : "Dan aku tidak pernah berkata kepada kamu: di sisiku ada perbendaharaan Allah, dan tidaklah aku mendakwa mengetahui perkara-perkara yang ghaib dan aku tidak mengatakan bahawa aku ini malaikat; dan aku juga tidak berkata terhadap orang-orang yang beriman yang kamu pandang hina itu, bahawa Allah tidak akan memberi kebaikan kepada mereka. Allah lebih mengetahui akan apa yang ada di dalam hati mereka. Sesungguhnya aku jika bertindak demikian, nescaya menjadilah aku dari orang-orang yang zalim.".
Nabi Allah SAW sendiri mengaku tidak mengetahui perkara ghaib.Jikalau baginda mengetahui nescaya terjadilah dia daripada orang-orang zalim.

Satu lagi persoalan, sila bagi tahu dari mana saudara/saudari dapat hadis ini...? Dan saya minta maaf sekiranya saya bercakap kasar dan boleh menyinggung perasaan saudara/saudari...